HK:n YAK 54 saapui viimein postissa. Tässä pikainen katsaus koneen ensitunnelmiin.
Kone oli kiinni pakkauksessaan teipillä sekä tarranauhalla.
Tässä on pakkauksen sisältö. Muovipussissa on ruuvit siiven ja korkeusperäsimen kiinnittämistä varten sekä muutäma varalinkki. Siivekkeet ja korkeusperäsin on paikallaan muotissa puristetulla EPO saranalla.
Siipi oli alaspäin kiero joten se päätyi samantien venytyspenkkiin.
Servoissa oli klappia aika paljon. Tulen todennäköisesti vaihtamaan HTX 500 servot alkuperäisten tilalle.
Kuomu on kiinni sanaroilla ja magneetilla. Magneetin metallinen vastakappale irtosi samantien.
Laskutelineen styroksiosat olivat myös nuonosti liimattuja.
Tämän näköinen kone tuosta pitäisi tulla. Seuraavana on vuorossa liimatestit tulevia modauksia varten, jotta selviää millä tätä HobbyKingin EPO-materiaalia voi liimata.
Tulevia modauksia ovat todennäköisesti ainakin siivekkeiden ja korkeusperäsimen uusien saranoiden, laittaminen. Servojen vaihto. Lisäservo siivekkeille flaperon miksausta varten. XT60-liitin ja hieman paksummat johdot nopeudensäätimelle. Sekä akun kolon suurentaminen, jotta kolmekennoinen 1000mAh akku mahtuu sisään. Nähtäväksi jää täytyykö vielä keula avata jotta pääsee vahvistamaan moottoripukin kiinnikkeet ja muokkaamaan akulle ja noparille paremmat paikat.
Näissä HK:n laitteissa, sekä koptereissa, että lentokoneissa tuntuu olevan niin paljon säätämistä ennen lentämistä, että ihmettelen miksei näitä voida myydä kitteinä? Rakentaminen olisi helpompaa kun voisi saman tien askarrella koneesta sellaisen minkä haluaa. Noh. Halpa hinta houkuttaa...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti