torstai 15. syyskuuta 2011

Rakentelua ja korjailua


Gauin runko alkaa jo vähitellen hahmottua. Trex 550:n koppa istuu aika näyttävän näköisesti nokalle. Sisälle jää hyvin tilaa vaikka minkä muotoisille ja kokoisille akuille. Ongelmana on vain kopan alareuna, joka jää kauaksi alkuperäisestä kiinnityspisteestä. Täytyy pohtia tuolle jokin kiinnityssysteemi, ettei koppa lähde liikkeelle ja osu lapoihin kesken lennon.

Kumma juttu, miten aluksi ruman näköinen koppa alkaa näyttämään ihan ok:n näköiseltä ns. livenä. Aika ysäri maalaushan tuossa silti on. Tarkoituksena oli (ja on edelleen) tilata halvin koppa ja maalata se sisustukseen sopivaksi, siksi en ollut koppaa tilatessa niin nuuka siitä, miltä kopan maalaus näyttää.

Kopteria kasatessa on tullut käytettyä ahkerasti sekä suomen, että englannin kielistä kokousohjetta. Molemmissa ohjeissa on joitakin puutteita sekä epäselvyyksiä joita joutuu selvittelemään. Esimerkiksi Flybarin lavat käsketään lukitsemaan paikalleen ruuveilla joita ei ole ja joille ei lavoissa ole edes paikkaa. Rattaiden hammaslukemat myös poikkeavat ohjeen ja mukana tulleiden rattaiden välillä. Esim. ohjeen mukaan etummainen pääratas on 42T vaikka sarjan mukana tullut ratas on 50T.
Kannattaisi Gauin ohjesuunnittelijoiden ottaa hieman mallia Legojen rakennusohjeista.
Hieman miinusta voisi Gauille antaa myös siitä, että sarjan mukana ei tule valmiiksi tehtyjä servopyöriä, jotka voisi esimerkiksi kiinnittää servon mukana tulleisiin servoarmeihin.


Yakin uusi moottori saapui samassa paketissa Gauin lapojen kanssa. Uusi motti on malliltaan Hobby Kingin AIR L2210. 1230kv:n moottori. Saa nähdä miten tuo moottori suoriutuu.
Koneen keula alkaa näyttämään jo aikamoiselta liimakasalta, mutta jospa se nyt selviäisi pidemmän aikaa ilman suurempia liimailuja.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti