keskiviikko 17. elokuuta 2011

Uusi motti, uudet servot, uudet lavat ja uudet kujeet.


Edellinen lentokeikka Pinsiössä tuotti suuren kasan erinäisiä rikkonaisia kopterin osia. Eräisiin osiin kuului myös moottori. Uusi motti lähti tilaukseen ja odotellessa kopteriin tulikin tehtyä enemmänkin huoltoa. Vaihtelin perän laakerit, säätelin nupin kuosiin ja asentelin uudet digiservot paikalleen.




 Uusi moottori saapui viimein ja pääsin asentamaan sen paikalleen. Eroa vanhaan koneeseen oli suurempi KV luku (Vanhassa 3550 ja uudessa 4400) ja napojen määrä. Suuremman KV:n takia tilasin myös vähän pienemmän pinjonin 11T (vanhempi 12T). Edellisestä moottorista oppineena otin tarrat koneen kyljestä pois ennen testilentoa.

Entä miltä kone tuntui kaikken tämän huollon, puunauksen säädön ja uuden moottorin kanssa? Yhden akun pihaleijuttelun jälkeen fiilikset olivat loistavat. Kone oli tasapainossa, se ei pyrkinyt ajelehtimaan mihinkään tiettyyn suuntaan. Ja kopteri tuntui käyvän miltei värinöittä. Käyntiääni oli hiljainen ja ilmeisesti kierroksiakin riitti 65% kaasulla sillä perä tuntui vastaavan hyvin käskyihin. Nupin ohjaus tuntui myös mukavan tarkalta.

Seuraavaksi pitää päästä kokeilemaan isolla kentällä miten kone oikeasti vastaa kaasuun :-)



Tässä vielä (lista merkittävistä) uusista osista
Moottori - TP 450-Size 2415-06T Brushless Heli Motor 4400kv
Lavat - 4 x 325mm Main Rotor Blade
Servot - Corona DS-929MG Metal Gear Digital Servo

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti