perjantai 12. elokuuta 2011

Kolinaa Pinsiössä


Noniin, nyt on laitettu sitten koko kaluston kompaktimpaan muotoon. Sekä YAK, että helikopteri kokivat kovan maankamaran edellisellä lentokerralla. Neljä akkua tuli lennettyä kunnes viidennellä akulla kolisi. Lentäminen tuntui hieman jähmeältä jo alusta alkaen ja tuntui, että tein kaikki ohjausliikkeet hieman myöhässä. Olisiko ollut lentoturmassa väsymyksellä osansa? Sitä ei varmaan koskaan saada tietää.

Kopu kuitenkin koki kovia, enkä ole ennen nänyt, että linkkitangot vääntyvät törmäyksessä noin jykkiin kulmiin.

Seuraavaksi kokeiltiin YAKkia. Olin vähentänyt ohjainpintojen liikkeitä reilusti ja tällä kertaa kone pääsi jopa ilmaan ja teki yhden kierroksen kentän yllä jonka jälkeen laskin koneen alas sillä liikkeet olivat vieläkin todella hätäiset. Toisella kokeilulla kone käyttäytyi hieman rauhallisemmin, mutta säädöt eivät vieläkään osuneet aivan kohdilleen ja kone lähti hanskasta sopivasti varikkoalueen kohdalla. Onneksi kone ei kuitenkaan ajautunut autoja päin.

Nyt HK:sta tilauksessa kopteriin uusi moottori, runkolevyt ja varmuudenvuoksi myös hk:n halpa bec.
Motti on arvojensa mukaan vähän ärhäkämpi kierroskone, joten tilasin myös pienemmän 11t pinjonin. Saa nähdä pitävätkö moottorin huhut paikkansa.

Sen verran pitää vielä mainostaa, että liimatesteistä oli hyötyä. Yak hajosi kaikkialta muualta paitsi uusista liimasaumoista. :-D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti