Siispä kopteri pöydälle ja swasplate leveler esiin. Vaikka mielestäni olin säätänyt swasplaten kohdalleen edellisen korjausurakan päätteeksi, niin silti mittari näytti karua "lukemaa". Ei muuta kuin uudestaan säätämään linkkien pituuksia. En kuitenkaan saanut swasplatea täysin kohdalleen, mutta koska poikkeama oli sama sekä ylä- että ala-asennossa käytin säädön viimeistelyyn radion subtrimmiä.
Vinossahan se swasplate oli. |
Mekaanisella säädöllä päästiin näin lähelle. |
Swasplate trimmillä täysin suorassa. |
Sitten vain kokeilemaan uudestaan. Säädöstä huolimatta kopteri pyrki edelleen oikealle. Koska swasplate oli mekaanisesti niin kohdallaan kuin se oli mahdollista säätää, niin aloin säätämään servoja kohdalleen subtrimmillä. Vähitellen kopteri alkoi käyttäytyä neutraalimmin ja alkoi kaartumaan hieman tasaisemmin satunnaisin suuntiin oikealle kaarron sijasta. Hyttystysten armeijan armottomat iskut lentäjää kohtaan tosin pahenivat niin suureksi hyökäykseksi, että lentäjän oli pakko poistua taivaalta tämän illan osalta.
Ihmetystä herättämään jäi se syy, miksi swasplate oli niin kalleellaan?
Olinko ollut vain huolimaton edellisellä kerralla, vai oliko servolle tapahtunut jotakin?
Miksi kopteri, tasaisen suorasta swasplatesta huolimatta, pyki kaartamaan oikealle etuviistoon?
Mahtaneeko HK:n nupin suurilla välyksillä olla tässä sormensa pelissä?
Tilannetta täytynee jäädä servon osalta seuraamaan ja tutkailemaan.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti