keskiviikko 19. lokakuuta 2011

Gauin ensilento


Viimein tämäkin aparaatti sai ilmaa roottorinsa alle kun uusi nopeudensäädin ja bec saapuivat postissa.


Turnigyn nopeudensäädin ja bec olivatkin sitten pykälää suuremman kokoiset mitä odotin. Noparissa on myös oma bec joten sen takia koneessa on nyt kaksi kytkintä. Becin ja nopeudensäätimen. Nopeudensäätimen becin kytkin pois päältä, mutta silti tuo kytkin kytkee virran itse nopariin.


Joko nämä osat ovat liian isoja tai sitten muovirunkoinen 425:nen ei olekkaan suunniteltu täydellisesti. (Ja minä kun luulin, että insinöörit ovat erehtymättömiä). Jokaista osaa piti miettiä ja hahmotella paikalleen hetken ennen kuin löysin sen "ehkä parhaimman" kiinnityspaikan niille.

Ensilennolla melkein kaikki säädöt olivat väärin. Niin.. ehkä kannattaisi käydä tarkistuslistan kanssa kaikki astukset läpi ennen kentälle menoa (nimimerkillä servojen ruuvit unohtanut). Mm. gyron korjaussuunta ja peräservon suunta olivat molemmat väärinpäin.
Kun viimein sain kaikki liikkeet toimimaan oikeisiin suuntiin, niin heti kohta nousikin kopteri ilmaan. Perä käyttäytyi vielä 80% kaasukäyrälläkin tahmeasti ja pienen kopterit.net konsultaation jälkeen tilasin koneeseen pienemmän eturattaan jotta saisin nuppiin enemmän kierroksia.

Toistaiseksi kone lentää vielä 2x3s akuilla. Tosin HK:sta on jo matkalla 6s 2200mhA akku testiä varten. Ainakin HK:n tietojen mukaan akku on n. 60 grammaa kevempi kuin kahden akun viritelmä. Koska kone on etupainoinen  2x3s akuilla, niin pienikin apu tasapainoitukseen on tarpeen.


Blogin kuvien laatu on muuten päässyt tipahtamaan kun en jaksa nykyään kaivaa järkkäriä esille tätä varten. Android puhelimesta on vain liian helppoa lähettää kuvat suoraan blogiin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti